یک پیشنهاد که بدون نیاز به شکر وخامه، طعم فنجان قهوه شما را فوق العاده می کند

دکتر بهاره نیکویه، دکتری علوم تغذیه و رژیم درمانی

لوگو

با این روش بدون افزودن شکر اضافی یا خامه می توانید طعم فنجان قهوه خود را چند برابر کنید.

قهوه علاوه بر یک گزینه برای شروع روزی پرانرژی است، می تواند بهانه ای برای دورهمی ها و جمع های دوستانه باشد.

طعم قهوه و محتوای کافئین، آن را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های روی کره زمین تبدیل می کند و برای بسیاری از ما برای شروع روز ضروری است.

طعم قهوه و محتوای کافئین، آن را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های روی کره زمین تبدیل می کند و برای بسیاری از ما برای شروع روز ضروری است.

قهوه سیاه تنها پنج کالری در هر فنجان دارد و سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. حتی می تواند برای سلامت قلب و مغز شما مفید باشد و به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. اما خامه و شکر می توانند به سرعت میزان قند و چربی اضافه شده در فنجان شما را افزایش دهند.

خوشبختانه، یک راه حل آسان وجود دارد که می تواند به تعدیل تلخی قهوه بدون افزودن شکر یا خامه کمک کند. به سادگی قبل از دم کردن قهوه، چند تکه دارچین را به قهوه خود اضافه کنید. یا اگر خودتان دانه قهوه را آسیاب می کنید در زمان آسیاب یک چوب دارچین را هم در آسیاب بریزید.

وقتی این روش را امتحان می کنید، قهوه تان طعم ادویه ای دلپذیری می گیرد بدون اینکه نیازی به افزودن شکر یا خامه باشد و علاوه بر آن فضای خانه شما هم سرشار از عطر قهوه و دارچین خواهد شد.

دارچین علاوه بر عطر شگفت‌انگیزش، فواید زیادی برای سلامتی دارد. دارای اثرات ضد التهابی قوی است که می تواند نقش درمانی در کاهش کلسترول، کاهش خطر سرطان و کمک به مدیریت بیماری های عصبی داشته باشد. همچنین می تواند به کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش کمک کند. ناگفته نماند، پژوهش ها نشان داده اند که ممکن است بهترین ادویه برای پپایین آوردن قند خون باشد، که مخصوصاً در صورت ابتلا به پیش دیابت یا دیابت می تواند مفید باشد.

اگر معمولاً خامه یا شکر را برای کاهش تلخی و متعادل کردن طعم قهوه به آن اضافه می‌کنید، سعی کنید قبل از تهیه فنجان بعدی قهوه تان، یک تکان دارچین به آن اضافه کنید تا هم طعم متعادل و دلپذیرتری به قهوه خود بدهید و هم از فواید دارچین بهره مند شوید

منبع: 

در facebook به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید