راهکارهای کم کردن پف های زیر چشم

آیا با پف و کیسه های تیره زیر چشم خود مشکل دارید؟ قطعا شما تنها نیستید! بیدار شدن در صبح و متوجه شدن کیسه‌های چشم می‌تواند دردناک باشد، و اینکه مجبور باشید روز خود را با افرادی بگذرانید که به شما می‌گویند چقدر خسته به نظر می‌رسید. دانستن اینکه چگونه از شر کیسه های چشم خلاص شوید تضمین می کند که در طول روز ظاهر و احساس بهتری خواهید داشت و به شما این امکان را می دهد که خیالتان راحت باشد و بدانید که مردم شما را در مورد ظاهر چشمانتان آزار نمی دهند. در این نوشته نکاتی در مورد راه های بهتر شدن پف زیر چشم به شما ارائه می شود.

چه چیزی باعث ایجاد پف زیر چشم می شود؟

کیسه های چشم اغلب به دلیل افزایش سن ایجاد می شوند، اما این بدان معنا نیست که برای تجربه کیسه های چشم باید پیر باشید. ممکن است ناخودآگاه کارهایی انجام دهید که باعث پیری زودرس پوست شما می شود و منجر به ایجاد کیسه های مخوف چشم می گردد. وقتی پوست شما پیر می‌شود، بافت‌ها و ماهیچه‌های اطراف چشم‌تان ضعیف می‌شوند و چربی‌هایی که از چشم‌ها حمایت می‌کنند می‌توانند به پلک پایین منتقل شوند و باعث پف کردن چشم‌هایتان شوند. همچنین می‌تواند در زیر چشم‌های شما مایع جمع شود و به تورم و پف‌کردگی اضافه کند. کمبود خواب، احتباس مایعات، استعمال دخانیات و آلرژی می توانند باعث ایجاد کیسه های چشمی شود و همچنین می تواند ارثی باشد، به این معنی که می توانید آنها را از والدین خود دریافت کنید.

چگونه از ایجاد کیسه چشم جلوگیری کنیم؟
حداقل 8 ساعت بخوابید

داشتن یک خواب خوب شبانه برای شادابی و بیدار به نظر رسیدن چشم و صورت شما ضروری است. کم خوابی نه تنها منجر به تیرگی چشم ها می شود، بلکه پوست شما را رنگ پریده تر می کند و سیاهی دور چشم را آشکارتر می کند. سعی کنید حدود هشت ساعت در شب بخوابید تا صبح سرحال از خواب بیدار شوید!

بیشتر آب بنوشید

کم آبی بدن می تواند منجر به کیسه های زیر چشم شود. آب 60 درصد وزن بدن شما را تشکیل می دهد، بنابراین اگر نگران کیسه های زیر چشم هستید، حتما آب مصرفی خود را افزایش دهید. شما باید حدود هشت تا نه فنجان آب در روز بنوشید. دوست ندارید اینقدر آب بنوشید؟ آب های طعم دار یا دمنوش های گیاهی بدون کافئین را امتحان کنید.

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

مطمئن شوید که آرایش خود را پاک کرده و هر شب صورت خود را بشویید. اگر با ریمل می خوابید، می تواند منجر به تحریک، واکنش آلرژیک یا عفونت شود که منجر به قرمزی و پف کردگی می گردد. خوابیدن با آرایش پوست شما را در معرض رادیکال های آزاد قرار می دهد که می تواند باعث استرس اکسیداتیو و در نتیجه پیری زودرس پوست شود.

غذاهای غنی از ویتامین C بخورید

از آنجایی که ماهیچه ها و بافت هایی که از پلک های شما حمایت می کنند با افزایش سن ضعیف می شوند، پوست شما می تواند با افزایش سن شروع به افتادگی کند. افزایش مصرف ویتامین C می تواند به بدن شما کمک کند اسید هیالورونیک بیشتری جذب کند (اسید ضروری که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و با افزایش سن کاهش می یابد). غذاهای غنی از ویتامین C نیز می توانند به افزایش تولید کلاژن و به داشتن پوستی سالم تر کمک کنند. پرتقال، کلم پیچ، کلم بروکلی و توت فرنگی منابع عالی ویتامین C هستند.

علاوه بر این ها می توانید از راه کارهای خانگی زیر برای کم کردن تیرگی و پف چشم نیز استفاده کنید.

 

برش های خیار: برای حدود ۱۰-۱۵ دقیقه، برش های خیار خنک شده را روی چشمان بسته‌ی خود قرار دهید. خیار خنک کننده است و می‌تواند در کاهش پفکی کمک کند.

کیسه چای: پس از اینکه کیسه‌های چای (چای سبز یا سیاه) را در آب گرم حل کردید، آن‌ها را چند دقیقه در یخچال خنک کنید. سپس آن‌ها را بر روی چشمان خود قرار دهید و برای ۱۰-۱۵ دقیقه نگه دارید. آنتی اکسیدان‌ها و کافئین ملایم موجود در چای می‌توانند به تنگ کردن عروق خونی و کاهش پفک کمک کنند.

قاشق‌های سرد: قاشق‌های فلزی را در یخچال چند دقیقه خنک کنید و سپس نوک خمیده آن‌ها را بر روی چشمان خود قرار دهید. فلز سرد می‌تواند با تنگ شدن عروق خونی، موجب کاهش تورم شود.

برش های سیب‌زمینی: مانند خیار، برش‌های نازک سیب‌زمینی را نیز می‌توانید بر روی چشمان خود قرار دهید. برای ۱۰-۱۵ دقیقه این کار را انجام دهید.

ماساژ چشم: با استفاده از انگشتان خود، به آرامی ناحیه اطراف چشمان خود را ماساژ دهید. از نقاط داخلی شروع کرده و به جهت گوشه خارجی حرکت کنید. این کار می‌تواند در بهبود گردش خون و کاهش مایعات مفید باشد.

ژل آلوئه‌ورا: مقدار کمی ژل خالص آلوئه‌ورا را زیر چشمان خود بمالید. آلوئه‌ورا خواص آرامبخش دارد و ممکن است در کاهش تورم کمک کند.

بالابردن سر هنگام خواب: از یک بالشت اضافی استفاده کنید یا سرتان را طوری بالا ببرید که آب اطراف چشمان در حین خواب جمع نشود.

 

اگر پف چشمان شما همچنان ادامه داشته یا با علائم دیگری همراه است، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا هرگونه بیماری پایه‌ای را کنترل کنید.

منبع: 

در facebook به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید