یک ماده غذایی که به تمرکز ما کمک می کند.

دکتر بهاره نیکویه، دکتری علوم تغذیه و رژیم درمانی

در حالی که ممکن است برای بیدار شدن و کمک به تمرکز به یک فنجان قهوه روی بیاورید، ممکن است متوجه نشوید که برخی غذاها می تواند همان قدرت جادویی را داشته باشند تا به ذهن شما انرژی داده یا برعکس منجر به عدم تمرکز شود. به عنوان مثال، خوردن غذاهای شیرین که شما را سنگین می کند بهترین گزینه برای هوشیاری نیست، اما می توانید تمرکز و تفکر شناختی خود را با خوردن غذاهای سالم و مغذی مانند محصولات تازه، پروتئین و چربی های سالم بهبود بخشید.

غذا خوردن برای حمایت از سلامت مغز فواید کوتاه مدت و بلند مدت دارد. رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی کامل با طول عمر، شناخت و حافظه مرتبط است. با این حال، برخی از غذاها و اجزای غذا می توانند فواید به موقع بیشتری برای هوشیاری و تمرکز داشته باشند.

با این حال، در حالی که هزاران غذا وجود دارند که می توانند قدرت و تمرکز مغز را تقویت کنند (از جمله زغال اخته، شکلات تلخ، بادام و ماهی های چرب)، تخمه کدو یک ابر غذای اصلی است که می تواند به شما کمک کند تا در اسرع وقت تمرکز کنید و به جوان نگه داشتن مغز کمک می کند.

تخمه کدو بسیار دست کم گرفته می‌شود، زیرا بیشتر مردم به جای آن به دانه کتان یا مغزهایی مانند بادام ، گردو یا پسته روی می‌آورند.

چگونه تخمه کدو تنبل می توانند به تمرکز شما کمک کنند؟

تخمه کدو تنبل سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مفید برای درک و شناخت هستند. از جمله مواد معدنی در تخمه کدو روی است. روی به ویژه دارای مزایای محافظت کننده عصبی است و همچنین ممکن است فواید ضد التهابی برای مغز داشته باشد.

تخمه های کدو تنبل منبع خوبی از پروتئین گیاهی، ویتامین B، فیبر و چربی های سالم نیز هستند.

آنها همچنین سرشار از منیزیم هستند که فواید زیادی نیز دارد. منیزیم موجود در تخمه کدو تنبل گاهی اوقات به صورت مکمل برای کمک درمانی به اضطراب، افسردگی و بی خوابی استفاده می شود و در عین حال جریان خون مغزی را بهبود می بخشد. منیزیم یک ماده معدنی آرام بخش است که به ما کمک می کند تا ما را آرام کرده و ماهیچه های ما را شل کند.

بعلاوه این تخمه ها فیبر خوب و همچنین چربی های سالم دارند تا ما را سیر کنند و برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند.

تخمه کدو تنبل برای روی ماست یا بلغور جو دوسر یا حتی یک پودینگ دانه چیا عالی است (از آنجایی که دانه‌های چیا به لطف چربی‌های امگا 3 برای سلامت مغز نیز مفید هستند، ترکیب دانه چیا و تخمه کدو می‌تواند یک صبحانه فوق‌العاده باشد که ذهن شما را برای تمرکز و بهره‌وری آماده می‌کند).

همچنین می‌توانید تخمه کدو تنبل را با مغزها یا دانه‌های دیگر مخلوط کرده و آن ها را آسیاب کنید تا یک کره مغز عالی داشته باشید و آن را روی هر چیزی مانند نان تست یا در تهیه سس استفاده کنید.

تخمه های کدو تنبل به عنوان یک پروتئین گیاهی برای سالاد، سوپ یا تاکو عالی هستند. این تخمه ها تردی و طعم خوبی به غذاهای شما اضافه می کنند.

 

منبع: 

در facebook به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید