نگهداری کرفس برای اسموتی، سوپ و خورش

دکتر بهاره نیکویه، دکتری تغذیه و رژیم درمانی

لوگو

راهنمای سریع منجمد کردن کرفس تازه، تا بتوانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و ضایعات را کاهش دهید

نگهداری کرفس برای اسموتی، سوپ و خورش

تعداد زیادی از دستورهای غذایی وجود دارند که فقط به چند ساقه نیاز دارند. برای تهیه این غذاها می توانید کرفس را به روش درستی فریز کرده و استفاده کنید. راهنمای گام به گام منجمد کردن کرفس تازه را بخوانید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

کرفس ها را بشورید و خرد کنید

بهتر است کرفس را قبل از انجماد بشورید، ساقه ها را جدا کرده و به خوبی آبکشی کنید. در مرحله بعد، کرفس را خرد کرده و به اندازه دلخواه خرد کنید. کرفس یخ زده به اندازه تازه ترد نیست و به راحتی برش داده نمی شود، بنابراین با صرف زمان برای خرد کردن آن قبل از یخ زدن، بعداً از دردسر جلوگیری می کنید.

بلانچ کردن

کرفس را می توان بدون اینکه بلانچ کردن هم منجمد کرد، اما این مرحله اضافی و آسان به حفظ رنگ، طعم و بافت سبزیجات کمک می کند. بلانچ کردن همچنین به کرفس ماندگاری بیشتری می‌دهد، و می‌توان آن را تا یک سال منجمد کرد—کرفس بدون بلانچ را فقط تا دو ماه می‌توان منجمد کرد. برای بلانچ کردن، یک قابلمه آب را به جوش آورده و یک کاسه را با آب یخ پر کنید. کرفس را به مدت 3 دقیقه در آب جوش بریزید، سپس در آب یخ فرو کنید تا پخت متوقف شود، آبکش کنید و بگذارید کاملا خشک شود.

چگونه کرفس را فریز کنیم

برای اینکه برش های کرفس بهم نچسبند، کرفس ها را به صورت یک لایه پهن کنید و چند ساعت یا تا زمانی که سفت شود، فریز کنید، سپس به کیسه فریزر دربسته منتقل کرده و فریز کنید. این فرآیند انجماد دو مرحله‌ای باعث می‌شود به‌جای یخ‌زدایی یک کیسه کامل، بتوانید دقیقاً مقدار کرفس مورد نیاز خود را بیرون بکشید.

نحوه ذوب و استفاده از کرفس منجمد

نیازی به آب کردن کرفس قبل از استفاده نیست. به سادگی مستقیما از کرفس منجمد در غذاها استفاده کنید. کرفس حاوی مقدار زیادی آب است و به همین دلیل ترد و آبرسان است. متأسفانه کرفس هنگام یخ زدگی مقداری از تردی خود را از دست می دهد، به همین دلیل است که کرفس منجمد بهتر است در سوپ ها، خورش ها، اسموتی ها و آبمیوه ها استفاده شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید