شش مزیت استفاده از روغن نارگیل برای مو

لوگو

از صاف کردن تارهای مو گرفته تا مبارزه با شوره سر، روغن نارگیل ممکن است ماده مفیدی برای مو باشد که هرگز نمی دانستید به آن نیاز دارید.

روغن نارگیل به دلیل داشتن چربی بالا و طعم آجیلی معروف است. این یک روغن پخت و پز محبوب و بسیار همه کاره است که می تواند در همه چیز از سرخ کردنی گرفته تا کوکی های کره بادام زمینی استفاده شود . روغن نارگیل فقط در دستورهای پخت محبوب نیست، بلکه می تواند فواید چشمگیری برای مو و پوست شما نیز داشته باشد.

روغن نارگیل به ویژه برای مو بسیار عالی است زیرا دارای غلظت بالایی از اسید لوریک است، نوعی چربی که در موهای شما به راحتی و به سرعت جذب می شود. اسید لوریک رطوبت را برای کمک به تغذیه مو و از بین بردن موخوره فراهم می کند تا بتوانید براقیت و بافتی سالم را حفظ کنید.

روغن نارگیل قهرمانی برای ترمیم موهای آسیب دیده است که می تواند ناشی از تغذیه نامناسب (کمبود پروتئین، چربی های سالم و ویتامین ها و مواد معدنی خاص )، قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد، کشیدن یا برس زدن شدید، استفاده بیش از حد از ابزارهای داغ مانند سشوار و آیرون ها و موارد دیگر باشد. در اینجا برخی از مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو آورده شده است.

روغن نارگیل می تواند به ترمیم موخوره کمک کند

وقتی موهای شما فوق العاده خشک و شکننده می شود، احتمالاً متوجه خواهید شد که انتهای آن شروع به شکافته شدن می کند. استفاده از روغن نارگیل برای مو می‌تواند به بهبود موخوره و جلوگیری از بروز آن‌ها کمک کند.

روغن نارگیل می تواند موها را براق و صاف کند

اسید لوریک، منبع اصلی چربی روغن نارگیل، درخشندگی را به موها می بخشد و موها را نرم می کند. به علاوه روغن نارگیل همچنین دارای ویتامین‌ها و اسیدهای چرب دیگری است که به موها کمک می‌کند تا سالم به نظر برسند و از شر هرگونه تجمع چربی خلاص شوند.

روغن نارگیل می تواند به مبارزه با شوره سر کمک کند

روغن نارگیل علاوه بر آبرسانی و ترمیم مو، می تواند شوره سر را نیز کاهش دهد. مطالعه ای در سال 2018 در مجله بین المللی علوم مولکولی نشان می دهد که روغن نارگیل دارای اثر ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و همچنین می تواند به ترمیم سد پوستی کمک کند.

روغن نارگیل می تواند کوتیکول را تقویت می کند

روغن نارگیل برای سلامت کلی موهای شما عالی است زیرا با نرم کردن، آبرسانی و تقویت آن رشته های شکننده و موهای آسیب دیده را التیام می بخشد. همچنین کوتیکول مو را تقویت می کند که به محافظت از مو در برابر سموم محیطی کمک می کند و آن را از نظر ظاهر سالم تر نگه می دارد.

روغن نارگیل به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهد

طبق یک مطالعه در سال 2010 ، روغن نارگیل از نور شدید خورشید که می تواند به مو آسیب برساند، محافظت کند. هرچند فقط فاکتور محافظتی در برابر آفتاب (SPF) ۷ دارد که نسبتا ضعیف در نظر گرفته می شود.

نحوه استفاده از ماسک مو با روغن نارگیل

اگر موهای شما آسیب دیده است، معمولاً می توانید با یک ماسک موی ساده که از روغن نارگیل خالص استفاده می کند و در طول شب روی مو می ماند، مشکل را برطرف کنید تا جذب و رطوبت را به حداکثر برسانید. برای تهیه ماسک مو با روغن نارگیل، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ولرم را به رشته های خشک یا مرطوب مو بمالید، کلاه دوش بپوشید و صبح موهای خود را بشویید. اگر اجازه دهید روغن نارگیل 6 تا 8 ساعت روی موها بماند، روغن عمیقاً در کوتیکول نفوذ می کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید